ניהול זמן נכון: 7 טיפים להשלמת יעדים ומשימות בחיים

תוכן עניינים

לכל בני האדם בעולם יש משהו אחד במשותף, זמן!
24 שעות ביממה. לביל גייטס, אילון מאסק וגם לג’ף בזוס יש את אותן 24 שעות ביממה.  
אז מה הם עושים נכון שהביא אותם להצלחה מסחררת והשפעה עולמית? ואיך גם אתם יכולים ליישם את זה בחיים שלכם!

ניהול זמן נכון

התשובה היא כמובן – ניהול זמן.

האנשים המצליחים בעולם מבינים את החשיבות של ניהול זמן ושולטים במיומנות ברמה הגבוהה ביותר. כל רגע שעובר, לא חוזר. בכל זאת אנשים מבזבזים כל כך הרבה זמן  על דברים כמו פייסבוק, אינסטגרם וצפייה בטלוויזיה. כולנו אשמים בבזבוז זמן ולעיתים חיים בתחושה של חוסר שליטה, הזמן פשוט בורח. רק קמנו ושוב פתאום הגיע הערב.

במאמר היום תלמדו 7 טיפים חשובים לניהול זמן בצורה נכונה. במאמר לא תמצאו רעיונות פשוטים שכבר שמעתם כמו ליצור רשימות אינסופיות. כאן הבאתי לכם כלים עוצמתיים להתנהלות נכונה, ניהול עצמי נכון, ותכנון מדויק כדי להשיג צמיחה אישית ולהגשים יעדי הצלחה.

ניהול זמן נכון

7 טיפים לניהול זמן נכון:

1) הגישה המפתיעה לניהול זמן 

לפני הכל עלינו להבין את המיינדסט החשוב ביותר לניהול זמן. זמן הוא דבר שאי אפשר באמת לשלוט בו. הרי השעון מתקתק לא משנה מה נעשה. מה שכן, אפשר לנהל זה את עצמנו בתוך הזמן כדי להוציא את המקסימום.

אנחנו הבעיה, אבל גם הפיתרון. יש לנו את היכולת לשלוט במה שאנחנו עושים בזמן שלנו ואיך לתכנן אותו. ללא ההבנה של הטיפ הזה יהיה לכם קשה להספיק לכבוש את כל היעדים שלכם.

2)המודל לניהול זמן של כובשי פסגות

הכירו את אחד מהכלים האהובים עליי לניהול זמן. מודל “חשוב – דחוף”.
מטרת המודל היא לעזור לנו לקבוע את סדר העדיפויות הנכון כדי לנצל את הזמן נכון.

הטבלה זאת מחולקת ל-4 רבעים, כל רבע עונה להגדרה אחרת:

חשוב ולא דחוף – בניית החזון

כאן נמצאים הדברים שיקדמו אתכם בחיים, ויעזרו לכם להגיע למטרות ארוכות טווח אך הן לא דחופות לרגע זה. לדוגמא: תכנון לטווח ארוך או עבודה שמקדמת פרויקט גדול.

לא חשוב ודחוף – הסחות דעת

משימות שלוקחות מכם זמן ואנרגיה אבל הן לא בעלות ערך אמיתי. דברים כמו בקשות של אחרים שלא מקדמות אתכם ולעבור על מיילים.

לא חשוב ולא דחוף – מבזבזי זמן 

אלו משימות שלא יקדמו אתכם לטווח הרחוק והן גם לא דחופות. התעסקות בהן היא בזבוז זמן לחלוטין. גלישה ברשתות החברתיות וצפייה בטלוויזיה הן דוגמאות מעולות.

חשוב ודחוף – טיפול מיידי

אלו פעולות חשובות שחייבות להיות מטופלות ברגע זה. דברים כמו פגישה חשובה או ללכת לרופא.

הציבו כל משימה בטבלה ותתחילו להתמקד בדברים החשובים באמת. אני מבטיחה לכם שרק הטיפ הזה יעזור לכם לייעל תהליכים רבים ולהספיק יותר בפחות!

 3)נתראה בשבוע הבא

כשרק התחלתי עם הדרך העצמאית שלי היה לי הרגל שזלל לי את כל הזמן. ממש התקשתי להכניס את כל מה שרציתי ב-24 שעות, אז את כל המשימות שלא הספקתי העברתי פשוט ליום הבא. מיום ראשון, לשני, משני לשלישי וכך הלאה. שמתי לב שככה אני פשוט דוחה דברים למשך שבועות ארוכים ואף פעם לא מגיעה אליהם. 

תמיד היה נוח פשוט להעביר את המשימה ליום הבא, זה הכי קל. רק שבקצב הזה אני הייתי מסיימת את המשימות רק בשנת 2121. הבנתי שעליי לקחת אחריות על המשימה שלא סיימתי, ובמקום להעביר אותה ביום, להעביר אותה בשבוע. כך כשמשימה תגיע בשבוע הבא אני אקח אותה הרבה יותר ברצינות. תנסו, זה עובד כמו קסם!

4)לבנות לוח זמנים בשיטת הבלוק

זוהי שיטה מצוינת לתכנון יום נכון שבאמת עובד. במקום לעשות רשימת משימות (טודו ליסט) שלא נגמרת, הכניסו לכם שעות מוגדרות לכל נושא שאתם רוצים לעשות. למשל אצלי, אני יודעת שיש לי בבוקר שעתיים לשגרת הבוקר שלי. להעיר את הבנים שלי, לאכול ארוחת בוקר, מדיטציה, קריאת ספר וקצת זמן עם מיילו הכלב שלנו.

כך אני מכניסה ללוח הזמנים בלוק זמן מוגדר ובתוכו עושה את כל הדברים שאני רוצה להספיק. 

זהו טיפ מצוין להתנהל בצורה יותר אפקטיבית. כשאתם יודעים מה אתם צריכים לעשות, אתם עושים אותו. שימו לב שקודם כל אני שמה כותרת לבלוק הזמן שלי, כמו בדוגמת שגרת הבוקר ואז אני מפרקת את הבלוק לחלקים קטנים. כך אני מספיקה הרבה יותר,

ומה שלא – נתראה בשבוע הבא (:

קשור: 3 הרגלים מוצלחים לאנשים אפקטיביים, שישנו את חייך

5)להימנע מהסחות דעת מראש

נטרלו כל הסחת דעת שיכולה לעכב את הלו”ז שלכם במהלך היום. במיוחד לשואב הזמן מספר אחד היום – הטלפון הסלולרי. ממליצה לכם בחום פשוט להוציא לגמרי את הטלפון בזמן שאתם עושים משהו ולהתמקד אך ורק בבלוק שהגדרתם לעצמכם.

6)סדר בסביבה = סדר בזמן

כאשר יש לנו בלאגן בראש, תהיו בטוחים שגם יהיה לכם בלאגן בזמן. תאמינו או לא אבל בלאגן בראש נוצר מהגורמים הפשוטים ביותר כמו שולחן מבולגן או חדר הפוך. הבלאגן הזה נשאר בתת מודע שלכם והופך את כל הפעולות שלכם לאיטיות יותר. אין כאן קיצורי דרך, עליכם פשוט להיכנס ולעשות סדר.

סמכו עליי, זה שווה את זה. אם אתם מתקשים להביא את עצמכם למצב שאתם פועלים, כנראה שיש צורך שתחזקו את המשמעת העצמית שלכם.

7)לתכנן הפסקות

היום שלכם חייב להיות בנוי בצורה מאוזנת שתקדם אתכם ותתן לכם אנרגיה. הפסקות יטעינו אתכם וישאירו אתכם רעננים בין המשימות החשובות ביום שלכם. חשוב מאוד שתתנו לעצמכם את הזמן לרגיעה כדי שתוכלו באמת לעמוד בלוז של עצמכם!

נהלו את הזמן שלכם נכון – עכשיו זה בידיים שלכם

בואו נעשה סיכום קצר של כל מה שלמדנו:

-הגישה חשובה לפני הכל. בזמן אי אפשר לשלוט, אפשר לשפר את ההתנהלות שלנו בתוכו. לכן חשוב לתעדף נכון את המשימות על פי המודל “חשוב-דחוף” ולהשאיר הסחות דעת ומבזבזי זמן רחוק מכם. טקטיקות כמו שיטת הבלוק ו-“נתראה בשבוע הבא” יעזרו לכם להיות יעילים בתכנון. סדר בסביבת העבודה והפסקות יעזרו לכם ליישם ולעבוד בצורה הפרודוקטיביות ביותר.

אם אתם רוצים להעמיק בעוד תוכן וכלים משני חיים שלא נלמדים בשום מקום מוזמנים להצטרף לסקולייף – בית הספר לחיים. כל הפרטים כאן.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך באתר

מתנה לפני שאתה הולך (:

סיכום ספר באנימציה בחינם לגמרי!

מלא את הפרטים לקבלת הסיכום למייל במיידי

דילוג לתוכן